Siilats ja …Estonian, …ei, Baltic Air

Tuntud, ja teatavas mõttes skandaalne ärimees Viktor Siilats on üllitanud oma nägemuse viimaste päevade vaata et esiuudisest: mis küll saab meie järjekordsest kaubamärgi mahamüümise loost või ohust…Tuleb kohe öelda, et vähemalt seekord olen ma Siilatsiga vaata et 100% nõus: kaubamärki “estonian” ei ole võimalik säilitada ja parem oleks toetada kaubamärki “baltic”, kui anda see krosside eest skandinaavia brändi eest võitlejatele. No me ei saa “skandinaaviaks”, tee või tina, ükskõik kui sügavale rootslaste p…se me poeksime…Geograafia lihtsalt ei luba, ükskõik kui palju nad sealt meie võtmetegelastele (otsustajatele)  boonuseid maksaks…
Siilatsit mäletan isiklikult 1977. a. Klaipeda sõjaväelaagrist, kus ta koos hilisema tuntud “jalgpalluri” Tarmakuga (ka vist keemik) kahevahel jalgadega koos lõõtsa tõmbasid. Suht ülbe tegelane, oma ettenägelikkusest ja tarkusest teadlik…
Igal juhul oleks tervitatav see, et võetaks lõpuks päevakorda see Balti ühtsus…Ja Baltimaade keskpunkt on tõepoolest Riia, vaatamata sellele, et seal elavad kuuevarbalised…Eestil oli võimalus…aga me mängisime selle maha. Ei ole mingit mõtet lihtsalt kiusu pärast panna lätlastele jalg taha…Air Baltic suudab teha juba praegu näiteks Vilniusest samapalju otselende Euroopasse kui meil see promotud ja tegelikult rootslaste poolt ruineeritud kohalik kompanii “Eesti Õhk”…

9 kommentaari “Siilats ja …Estonian, …ei, Baltic Air

  1. Aga probleem on ju selles, et ega ainult eestlased ei taha teistega koos mängida – lätlastel ja leedukatel on sama probleem kui Balti koostööst rääkida. Tahtest üksi ei piisa muuks kui üksikute projektide jaoks, kus juba taga individuaalsete ettevõtjate huvid.

    Minul isiklikult mingit erilist sümpaatiat Estonian Air’i vastu pole.

    Mind isiklikult ei huvita see, mis värvi on lennuk või mis keelt räägib teenindav personal. Mind huvitab soodne hind ja sihtkohtade paljusus ning mulle tundub, et Tallinna Lennujaama erastamine võiks nii piletihinnale kui sihtkohtade arvule positiivselt mõjuda.

  2. aga see pole vabandus, et teised on samasugused…Realiteete peaks siiski tunnetama…Ja realiteetideks on see, et Riia on ja veel rohkem saab regiooni keskuseks, Läti ajab vaatamata oma praegustele raskustele kõige realiteeditundlikumat välispoliitikat (Zatlers leidis võimaluse mitte sõita koos Ilvese ja Adamkusega Tbilisi selle suvise Vene-Gruusia sõja ajal…)..Ennustan, et lätlased tulevad ka sellest kriisist välja esimestena ja tugevamatena…sest nad on teinud vajalikke samme: haldusreform, suhted venega, IMf-lt laen majanduse stabiliseerimiseks, lati tõenäoline devalveerimine veel enne jõule…Asjad, mida me võime kiibitseda ja kritiseerida, kuid milleni me oma poliitilises piiratuses niipea ei jõua…

  3. See polnudki vabandus või õigustus vaid fakti konstanteering. Riigikaitse, energeetika ja välispoliitika osas on huvid märksa ühtsemad, kuid tegudeni ei jõuta. Aga see on avaliku sektori võimumängude vältimatu kõrvalmõju.

    Suht huvitav võiks olla olukord, kus Läti devalveerib ja Eesti mitte, saaks päris huvitava võrlduse, millest huvitavaid järeldusi. Samas teebi mind lati devalveerimise suhtes skeptiliseks tõsiasi, et IMF neilt devalveerimist ei oota.

  4. No see, et IMF neilt devalveerimist ei oota, tugineb ju avalikkusele (selle ootustele) suunatud teabest…See on sama kui küsida devalveerimisohus oleva rahvusvaluuta eest vastutava riigi rahandusministrilt devalveerimispõeva eelõhtul: ega te hommikuks seda asja ära ei tee…Loomulikult ei tee, pole plaaniski…Teistsugune vastus polekski mõeldav…Minu arust on valuuta kursimuutusega seotud küsimused pea ainukesed kaasused, kus vastutavate isikute selge valetamine on õigustatud ja isegi eetiline…

  5. Ma väga vabandan, et ma pole viitsinud uurida, et kui suur see SASi osalus Air Balticus siis on. Aga ma usun, et oluline. Mistõttu ei ole välistatud, et mitte lätlased ei kontrolliks siis turgu vaid hoopis eestlased.
    Ja sõjaväelaagris oli nii, et mina ikkagi MÄNGISIN akkordeoni klaviatuuril ja Tarmak tõmbas lõõtsa.

  6. Kodulehe järgi oli vist 52:48 Läti kasuks..ei viitsi ka kontrollida…kuid akkordioni osas võib sul õigus olla…kuigi akkordionil on ju mingid nupud-klahvid kahel pool. Te Tarmakuga olite kumbki, jalatallad koos, omal poolel…

  7. Noh 48% ga Air Balticus teeks vist rohkem ära kui 34%-ga Eesti õhus?

    On jah need nupud ka akkordionil, aga neid ma üldjuhul ei oska kasutada. Rohkem nagu klaverit õppind.

Kommenteerimine on suletud.