Coca-Cola ja Nikoni rahvad

Käisin aasta tagasi nostalgilisel Krimmi reisil. Seal arenes parasjagu kapitalism. Selle arengu parim näide oli Jalta kandis Musta mere kaldajärsakul Krimmi kuurortpiirkonna sümboli – Pääsupesa lossi – kõrval. See oli hiiglaslik Coca-Cola reklaam. Niimoodi asetatud, et iga viimane kui turist, kes ilmtingimata ju seda lossi seal pildistas, sai tasuta kaasaandena kaadrisse ka Coca-Cola. Ja viis selle sõnumi oma fotokas oma lasteni. Esimene mõte tollal seda reklaami seal nähes tulenes muidugi oma rikutuse tasandist: palju ja kellele selle eest ka pappi välja laoti….
Nüüd siis toimus meil noorte laulupidu. Stiilne ja võimas. Riigi ja rahvuse visiitkaart. Vähemalt laia maailma jaoks, kelleni jõuab selle ürituse pilt loendamatutel foto- ja videokaadritel.. Mida muud meil maailmale visuaalselt sümbolina näidata, kui noorte vaimustunud pilke ja nägusid (Võrdluseks see Krimmi Pääsupesa on seal sümboliseerinud näiteks kohalikku kaubamärki-Krimmi vaimustavat loodust). Meie siin siis teel 5 jõukaima riigi ja rahva hulka…. Kuid Nikoni logo ja embleemiga kaunistatult. Ei saa me ilma Nikonita sinna viie jõukaima klubisse…Selline võiks vist see sõnum olla. Oma rikutuse tasandil tekib jällegi mõte. Kui palju ja kellele…Sest see organisaatorite-juhtoinaste jutt juhuslikkusest ja asjaolude kokkusattumusest ja vabast valikust on ikkagi täielik bull…tt. Tegelikult on kahtlase väärtusega isegi see R. Siku paljastav artikkel ise. Selle ajastatus ja suunav näpuganäitamine. See alles toob selle reklaami õieti esile. Õigem oleks vast olnud anda asi otse ja vaikselt majanduspolitseisse või ise vaikselt uuriva ajakirjanikuna kõigepealt välja selgitada võimalikud seosed isikute tasandil. Nüüd aga …Nikon sai võimsa reklaami…Eesti rahvusteadvus vahetati läikivate kulinate vastu…ja otsad muidugi vees.

Blogged with Flock

3 kommentaari “Coca-Cola ja Nikoni rahvad

  1. noh, mis sa ikka virised, reklaam jõuab kõikjale ja on kõikjal ja sellest elatuvad väga paljud pered. 🙂
    Oled mõnd spordisündmust näind, kus poleks reklaami?
    Sama võiks kurta, et toidupakendid on reklaami täis trükitud.
    Ma võtan seda juba elu loomuliku osana ja ei pane seda tähelegi, see on ka üks osa majandusest.

  2. Teatud juhtudel on reklaami müük võrdne väärikuse müügiga. See juhtum kipub vägisi sinnapoole.

    Poleks suurt probleemi, kui need lapsed oleks ise otsustanud müüa see oma ja rahva väärikus, ja saanud selle eest ka otse tasu. Kuid seda tegi keegi seni tundmatu onu või tädi, kes müüs külmavereliselt maha selle, mis talle üldse ei kuulugi. Ja mitte lihtsa asja, vaid teiste inimese väärikuse

  3. lõpuks on ju kõik…
    ainult enese müümine
    turul me oleme…
    vennad ja õed

Kommenteerimine on suletud.